Påsk

Påskens medvind:
Har haft min livlina, min kärlek och min största livsstötta hos mig hela helgen.
Motion. Joggingtur och morgonpromenader. Det är underbart att gå på morgonen. Det va vindstilla, kallt, solsken och fågelkvitter. En ekorre som rafsade runt i löven under hasselbuskarna. En råbock i motljus på ängen. Fågelkvitter i symfonier. I morse va det lite halvregn och blåst, men ändå så skönt.
Syrrans ungar. Så små och kloka varelser. Den lille pojken som klättrar upp i knät och sen helt plötsligt vilar huvet mot mitt bröst och killar mig på halsen med sina små fingrar. Och flickan som vill packa ner hela huset och ta med det hem så vi kan bo nära varandra.
Filmkväll i soffan, massor av godis. I går bakade pojkarna kladdkaka och negerbullar till fika.
Stora sonen som kom ett par dagar. Syskonen som faktiskt var sams hela vistelsen.
En liten konstrunda I Hörbytrakten som hela flocken följde med på.
Är bjuden på två bröllop i sommar, helgerna efter varandra. Ska bli så underbart kul. Synd bara att inte barnen får följa med.
Hälsade på bästa kollegan i dag och gratulerade henne på pensionsåldersdagen. Men hon kommer förmodligen aldrig att pensionera sig. Har precis sagt upp sig och ska starta en ny karriär. Spännande. Hon berättade om resor som verkar intressanta....
 
Påskens motvind:
...men som jag inte ser möjlighet att jag någonsin kommer att kunna komma i väg på. Barn hundar jobb skola, alltid är det något.
Ont i j-a knäet igen när jag sprang i snöstormen.
Sover dåligt när jag har snarkande nattgäst.
Hundens mediciner är inte helt enkla att få tag på. Blev dyrare än vad jag trodde, finns ingen generika. Dessutom ska han ha den på fastande mage och för att få tabletter i honom måste jag muta med leverpastej och då är inte magen tom längre jöööö...Är så fedup på allt meckande med den hunden, vill bara att allt ska va bra med honom igen.
Det där med dina och mina ungar är inte helt lätt. Det blir kulturkrockar, alla är bortklemade på olika sätt.
Satanstvättstugan gör mig så trött. Stora maskinen vill inte centrifugera. Vet inte varför jag ens räknar med att den maskinen existerar.
Saknaden efter Loppan är enorm. Jag vet att hon har det bra men av egoskäl skulle jag gärna ha henne här.
De nya tabletterna får mig att fungera bra till vardags. Men de har en baksida som jag verkligen ogillar.  

Påskens vindstilla:
Hjälpt föräldrarna att flytta. Det går sakta men säkert. Hoppas de får huset sålt fort så de slipper två trädgårdar i sommar.
Har ätit kopiösa mängder skräp. Och så lite frukt att den har legat och blivit gammal. Skandal, har aldrig hänt hemma hos mig innan. Men har bara lagt på mig ett kilo. Det får bli skärpning i veckan men känner hur sötsuget finns hela tiden och det tar sån tid att blli av med det när det väl är uppbyggt. Barnen har druckit läsk eller påskmust och ätit godis varje dag och det är verkligen inte helt ok för mig. Visst är det helg och lite extra ska man ju ha men det får finnas nån måttlighet.
Har åkt runt och kollat lite på bostadsområde men jag vet inte...har ingen aning om var som blir bra. Jag längtar till Tormestorp, men kan nog tänka mig Sjörröd eller Höör också. Ska kolla upp ett jobb i Eslöv och i Hörby och i Hässleholm. ...... hm mycket tankar farm och tillbaka vad jag vill göra framöver. Måste bara våga satsa. Ett Vardrarhem? B&B? Spännande, men...hm.

Påskkram D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0