Snåla föräldrar

Nä, en del människor slutar man aldrig förundras över.....hahahah.

En del barns föräldrar ser till att barnet har en dräglig tillvaro ekonomiskt, betalar som de borde, andra har ett ekonomiskt sinne som en guldfisk. Hade vissa barn haft ekonomisk stöttning som de har rätt till av sin förälder med en halv miljon i årsinkomst hade de haft så många fler plagg och därmed mer i garderoben att välja mellan. De hade fortfarande haft favoritplagg som de väldigt gärna vill ha rena oftare än andra. Att bo i lägenhet innebär för mig att jag inte kan få tvättid exakt när jag skulle behöva eller vilja ha. Min son är snart 15 år och jag packar inte hans väska. Han löser problem själv och kom på att hans pappa faktiskt har en tvättmaskin som han skulle kunna låna. Men det va visst för mycket begärt. Hade jag vetat han tog med sig smutsiga byxor kunde jag ju skickat med lite tvättmedel och en slant för elen. Fler plagg har jag inte ekonomi till men min son ahr så han reder sig. Och nej, han behöver inte gå i skitiga kläder hos mig. Men en trevlig shoppingrunda med sin pappa hade kanske inte skadat, allra minst relationen dem emellan. Det är inte jag som får ut nåt eller inte. Det är pojken som blir vinnare eller förlorare. Och han har förlorat alldeles för mycket i sitt liv redan. Får sån lust att bara åka ner och hämta honom och de smutsiga byxorna. 

Suck.

No matter what.

Besviken D.




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0