Trött liten flicka

Hämtade Loppan och meddelade henne att simhallen har stängt idag. Besviken? Hm, bara förnamnet. Typiskt mej att lova nåt utan att kolla upp det först...
Körde upp till stan för att tanka och beväpnade oss med varsin glass och lyxade till det med en maskintvätt för den stackars vintersmutsiga bilen. Jag tycker det är lite spännande att sitta kvar i bilen inne i tvätten, hehehe. Gick en kisserunda med hundarna och sen vill Loppan att jag ska stanna ute med henne. När jag säger nej, att jag måste börja laga mat blir hon störtarg och skriker hur värdelöst det är att va hos mej, jag gör aldrig nåt roligt med henne, har aldrig tid och det finns inget att göra hos mej mer än att gå till simhallen och då vill jag ju bara simma fram o tillbaka hela tiden......suck. Hon kommer in och hulkar otröstligt i soffan, plockar fram läxböckerna och kastar dem omkring sig och hatar sin läxa som bara stressar henne. Tårarna bara sprutar. Herregud, hur blir hon som tonåring??? När hon ätit en megaportionpå 14 köttbullar sallad och pasta och kollat TV en liten stund gör hon läxan med lite hjälp, ber om att bli flätad i håret och somnar sen ganska omgående.
Nu ska hundarna ut en gång till och sen ska jag också somna omgående hoppas jag.



Jag har aldrig sett någon nedfallen tråd.

D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0