Echinagard

Verksamhetsskuggning. Precis vad det låter som, man smyger omkring och studerar verksamheten, tar foto, ställer diskreta frågor och ser hur personalen försöker låtsas att allt är som vanligt. Fyra timmar i en barngrupp på 39  ungar mellan 1-5 år. Tjoho. Som tur va är inte alla barn där samtidigt hela tiden. Gruppen delades också vissa tider...Jag är helt slut i burret. Personalen är lite anti och tycker själva att deras verksamhet fungerar sååååå braaaa. Tills de förstår att vi är där för att hjälpa dem strukturera upp de stunder på dagen där allt blir kaos. Tex när två personal ska klä på 21 barn overaller, mössa vantar regnbyxor stövlar och den som blev först påklädd börjar klä av sig när nummer nio är klar för hen är varm så svetten rinner....Och allt ska innehålla pedagogik som kan dokumenteras. Men det är väldigt intressant!

Motvind:
Har ont i halsen och känner mig tjock bakom näsan. Håller på att bli förkyld och de snoriga ungarna på dagis idag motverkar inte direkt en förkylning.

Medvind:
Ska snart dra på mig regnstället och ta min dagliga timmespromenad.
Det var mysigt att få krama Loppan lite i morse och höra henne berätta om allt möjligt.

Vindstilla:
Skulle vilja sova middag. Vad hindrar mej? Vill ha dammsugit, städat toaletterna och röjt lite innan jag blir för sjuk för att orka. Ska tvätta i morgon och det är skönt att ha det andra undan då. Får nog gå till affären och köpa halstabletter, nu river det så ögonen tåras. Suck, vill inte.

Sjukliga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0