Dåligt samvete

Medvind:
Vi kom upp i tid fast det var tidigare än vanligt och jag fick tom vänta en stund i morse på min handledare. Vi skuggade en förskola till idag. Mycket intressant. En barnavdelning med barn i åldern 1-3 år.
Jag måste säga att jag är mycket gllad som inte arbetar på en förskola. Verkligen. Mycket. Glad.
Vi fick äta lunch med barnen och det va sån där god fisk med täcke och smörsås som bara skolan kan göra. Supergott.
Jag och Loppan hade en liten trevlig stund i simhallen och lekte med en jättestor djup tallrik i vattnet på ca 135 cm i diameter. Loppan stod upp i den och lekte rockstjärna. Hon är rolig och bjuder lite på sig själv.
Inte en enda tår eller fragile-bryt idag. Efter maten och läxan somnade hon bums.
Idag har jag varit världens bästa mamma. Har hon sagt flera gånger. 

Motvind:
Simmade nästan ingenting, orkar inte. Blir anfådd och hostar av minsta ansträngning. Borde nog tagit det lite lugnt idag också.
Känner mig helt slut i batteriet och allt känns som det kvittar. Förstår inte vad det är jag gör eller läser eller ska eller har gjort. Är allmänt förvirrad och rättså ångestfylld inför förväntningar och prestationer under VFU:n.
Är ganska låg och nere och vet inte varför, borde vara aktiv och nyfiken och nya grejer och människor brukar få mig att vakna upp ur dvalan. Känner mig lite som en robot. Nya tabletterna???? Dålifg tajming att tappa energi just nu.

Vindstilla:
Idag bröt jag mot lagen. Tror jag. Hundarna var hemma själva från kvart över sju till kvart i fem. Det är mååånga timmar och jag räknade med en eller två pölar på golvet. Men här var ingenting. Stackarna var väldigt nödiga när vi kom ut. En del dagar blir så. Detta är första sen jag flyttade hit. Hade räknat med att kunna köra hem på lunchen och ta ut dem med det körde ihop sej lite där idag.

Nu skulle jag vilja gå och lägga mig men , diskmaskinen ska tömmas, blöta badkläder hängas upp, hundar ut och kissa och....äh, jag skiter i diskmaskinen och bara går och sover.

Trött kram D.



Jag älskar detaljerna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0