Sånt e livet

Motvind:
Loppan vaknade med feber så det va bara att stanna hemma. Typiskt idag när jag hade två viktiga saker att va med på. Men sånt är livet.
Tvättdag. Suck. La in en ulltröja i stora maskinen och så klart stannade den efter tvättningen. Suck. Släpa ut, den hade minst sugit åt sig 170 liter vatten, bära upp, skura vasken i köket, skölja där i och försöka vrida ur så det gick att hänga den. Suck.
Har längtat hela veckan efter min varma famn och trodde han skulle komma påfredag. Men vi ses nog inte förrän på söndag. Men sånt är livet.
Gick igenom garderoben lite halvhjärtat. Så mycket som nästan passar. 
Skulle sorterat enkätfrågor och läst en bok men har inte gjort nåt av det.

Medvind:
Jag o Loppan stekte pannkakor och hon blev jätteimpad när jag kunde kasta upp dem i luften och vända dem. Hon va jätteduktig att vända och hälla i smet och hålla koll på dem själv också. Ska lära henne att receptet finnspå s. 46 i rutiga. Sen kan hon greja själv...
Kom loss och gick 40 minuter med hundarna som klättrat på väggarna av tristess de senaste dagarna. Den lille va som en kalv på grönbete. Den store lekte musjägare och grävde stora hål i dikeskanten. Jag lät honom hållas en stund tills jag kom på att jordmonstret kommer att sova i min säng i natt. 
Tog upp all tvätt i kväll så jag slipper greja med det i morgonbitti.

Vindstilla:
Är det en mänsklig rättighet att leva sin dröm? Varför blir människor besvikan för de inte får alla sina önskningar i uppfyllelse? Att bara ha en dröm är minsann rättså stort. Men hur man än har det så finns det ofta en dröm om något annat, en dröm om förändring..."om bara si eller så...då skulle allt va mycket bättre"... Livet är ju det som händer runtomkring oss medan vi går omkring och drömmer om nåt annat.

Vad händer med den text man skriver som inte blir? Alltså om jag glömmer klicka in pekaren i fältet och börjar skriva..det blir ju inga bokstäver i skärmen, men nånstans tar ju texten och orden vägen..??

Vab-kram D.   (var alltid bäst)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0