30 mil t o r

Igår fick jag äntligen tummen loss och städade, avfrostade frysen, drog fram spisen (där bak låg en hel middag...uuuuuhg) dammade och plockade undan lite. Så skönt idag att komma hem till det!!

Motvind:
Har nog en infektion i kroppen, ögonen varar, nageltrång, blåsor i munnen, snorig och känner mig hängig igen.
Fick betala 200 kr på sjukan idag som jag inte räknat med. Trodde det va gratis för barn.
Kört t o r Sösdala Trelleborg, dags att tanka igen.
Har fortfarande inte bytat glödlampan på toaletten. Väntar på att någon ska ringa arga snickaren så det blir gjort.
Var på IKEA i dag och åt lunch på vägen hem från Trellehåla. Kunde inte motstå en nötmarängtårtbit till dessert och sen blev det en påse geleälghuvud i bilen på vägen. Nu mår jag illa och min mage håller på att göra uppror.
Sov fem personer i en tvårummare i natt och jag klarar inte riktigt av att inte få den sömn jag behöver. Hjärtat va snäll och gav mig största soffan men jag sov inte bra för det. 2 km därifrån stod ett pojkrum tomt men pappan pallade inte med sin son som snällt hade frågat om han fick sova där hemma istället när vi har det så trångt. Så vi ordnade stjärterum av vårt hjärterum. (nej han sov inte på toan...) 

Medvind:
Satt i solen idag och läste en tidning medan sonen var på sjukan och gjorde läs o skrivutredning.
Hittade ett jättefint miniväxthus på ikea som jag hemskt gärna skulle vilja ha i fönsteret men sonenlovade mig att han kunde göra ett på slöjden med plexiglas i. Ska prova att ha en ny liten kryddträdgård i köksfönstret. Gick förbi blomserhandeln och luktade i deras kryddväxter. Älskar timjan och oregano. 

Vindstilla:
Det här med bostadsletandet går väldigt trögt. Jag vill att nåt händer, nu. 
Min träning går det oxå trögt med. Jag behöver en coach. Märkligt hur man inte kan vara sin egen coach. Ge sig själv en spark i häcken; ut med dej!! Skulle gått långrunda i dag men Loppan tog med en kompis hem och de hade en så rolig eftermiddag, jag ville inte lämna dem själva. Sen va det ju det här med läxorna. Ny läxa varje dag. Hämtar man barnet fem, ska hem och laga mat, äta och greja lite så är det inte mycket tid över.

Måndag kram D. 

.......ett hus till oss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0