Flytta en stol från köket

Medvind:
Har sovit gott hela natten, vaknade sju och klappade hunden en kvart innan jag kände mig redo att stiga ur värmen. Känner att jag har mycket att göra den närmsta veckan och nästa men har väldigt fri disponibel tid och ska försöka sätta igång och vara effektiv. Är lite mer initiativrik och energinivån har nog stigit något.
Store hunden verkar piggare, han är inte lika aggressiv när vi möter andra hundar och är väldigt pigg på att jaga kvarterets katter när han får chansen. Jag trodde det va en skata (svart o vitt) som satt inne i busken vi gick förbi. Hundens näsa hade naturligtvis redan registrerat vad det var och... ja, hunden är en terrier = att hunden satt också inne i busken innan min reaktionsförmåga ens vaknat. Med ett kort koppel hade jag också suttit inne i busken. Jag vet inte om det hade varit bättre än att försöka snurra ut en långt flexikoppel inlindat i en buske med inte sådär mjuka lena grenar. Nåja, såg någon granne oss fick de sig ett gott skratt på morgonkvisten.

Motvind:
Mår illa på morgonen. Har höjt dosen igen och då kommer allt biverningsskit tillbaka. Ont i huvudet och blodsockret far upp o ner. Nu måste jag verkligen vara stenhård med kosten så jag kan hålla det på en jämn nivå. Igår höll jag på att svimma ute i skogen och fick ett paniksvettanfall och allt bara började snurra. Åt väldigt konstigt i går och har ätit mycket godis och sötsaker en period. Vet inte om det är det eller något annat (panikångestattack???) men jag vet iaf att jag mår bättre när jag äter bra. Ska försöka vänta ut biverkningarna denna gången och se hur mycket som fortfarande är kvar efter tre veckor.  Funderar på att fortsätta KBT-terapin men orkar inte riktigt ta tag i det just nu....moment 22...

Vindstilla:
Köpte hundmat igår. Skonmat till den stackars hundmagen. Den djurägare som tror att inköpspriset på 5-10-15 tusen kronor för ett djur är mycket pengar kommer att få ett hastigt uppvaknande när den inser att inköpet är bara en droppe i havet av vad djuret kostar sen...Men han är ju mitt gymkort så han får väl kosta en slant, det är väl han som gör att jag lever några år längre.

Håller tummarna för att den store tvättmaskinen funkar idag. Har lagt in alla handdukarna där och det blir så mycket merjobb om jag får köra om hela skiten. Men jag har ju heeeeela daaaaaaagen på mig....
En lägenhet rakt över gatan med tvätt och tork inne i den är ledig och jag får nån liten microlust att flytta in där istället. Hyran är dessutom lägre. Hmmmm.

Funderingskram D.



Lunds central

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0