Vidga vyerna

Medvind:
Sovit gott i natt.
Läst och skrivit på min rapport.
Drog på nederbördskuvösen i dag också och gick en extra lång runda. Utanför vanliga rundan, så det blev 7 km istället för 4,5. En verkligen fin runda. Helt plötsligt kom vi till ett hägn med små kojor i och snart stack ett varghuvud fram ur en av dem. Plötsligt stod 13 vargliknande hundar (sibirian huskey?) och skällde på oss och till slut började de yla i kör...Hahah så härligt ljud. Djurlivet förutom alla vargarna var en stor svart/vit/röd hackspett, två rådjur, en stor fågel (häger?) och några kråkor. Vindstilla och en koltrast sjöng var vi än gick. Stannade och plockade nässlor i en bajspåse...ja, oanvänd utan bajs i...och gjorde en underbart god nässelsoppa när jag kom hem. Sonen slickade varenda droppe av den.

Motvind:
Ont i halsen. Blir inte av med förkylningen. Känner mig sämre igen. Jag vill börja springa.

Vindstilla:
Ungar som aldrig lär sig se skillnad på en skata och en kråka gör man inte utredningar på. Men barn som inte kan se det logiska i tio-kompisar ska man utreda och sätta diagnos på. Knasigt. Kan inte bara folk få va bra på det de kan? Det finns ju så många som är bra på saker som några andra inte kan och vice versa... Det är väl därför vi har varandra?? Eller? Om jag räknar till någon så kan någon annantala om vilken som är kråka och vilken som är skata...

Har fått kontakt med fältgruppen för mitt examensarbete. Hoppas det kan bli ett riktigt bra samarbete.

Längtartillimorgonkram D.



Någon ville skriva om receptet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0