Och jag lägger ut det på bloggen

Huvet är tomt. Vilken dag. Steg upp halv sex. Dusch, frukost och sen iväg. Körde fel, såklart och kom två minuter för sent. Gjorde en processkartläggning på en skola med personalen. Helt underbart att se hur konstruktiva lösningar för långvariga besvärliga problem poppar upp ur personalens egna huvud. Men nu är jag slut som artist och då har jag ändå bara varit med och observerat. Nu ligger jag med en från frysen halvtom kvarglömd bytta tiramisu-glass på magen i soffan och lyssnar på van Morrison. Ska strax gå ut en långrunda med hundarna.

Medvind:
Kan somna tidigt i kväll. Bara jag och hundarna. Och sen kan jag sova hur länge som helst i morgon bitti...
En lärorik dag. Nu ska det bara ner på "papper" också...
Blev bjuden på skollunch. Intressant.

Vindstilla:
Har försökt analysera vad telefonsamtalet igår handlade om. Det var inte om att behöva tvätta ett par byxor. Det var ett behov av att hävda sig på nåt sätt. Det handlade bara om att få mig att känna mig som en dålig människa. När man sen lägger ut det på fb också....Jag vill ju tro gott om alla och jag tycker nog lite synd om dessa människor som verkligen enbart är ute efter att trycka ner någon i dyngan för att kunna se renare ut själva. Men jag blir ledsen, just kanske för att jag faktiskt aldrig gör något av illvilja mot någon annan. Jag är en vänligt sinnad själ som aldrig önskar någon ont.

Nu ljög jag. Lite. Det har funnits stunder i mitt liv när jag önskat någon att brinna i helvetet. Nu för tiden bryr jag mig inte så mycket om vad som händer den här personen. Skulle den trilla ner i en isvak och jag va den enda som kunde rädda hen, skulle jag göra det. Ok då, kanske en sekunds fördröjning, men jag skulle göra det. Jag är en snäll människa. Därför gör det extra ont att bli oskyldigt dömd för något. Men  - detta handlar egentligen inte om mig, utan om dem och då får det va deras problem. Bara de för allt i världen inte blandar in den stackars pojken som tror att han gjort eller tänkt fel. För vad skulle det finnas för hinder att få tvätta sina favvojeans i sin pappas tvättmaskin? 

Känner mig slö och slapp och lite frusen och vill egentligen dra en filt övermig och softa i soffan hela kvällen. Men vet att det inte är så bra. Så det är väl bara att klä på mig och släpa mig ut. Det finns ju liksom inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Om någon någonsin yppar att det är för kallt eller blött ute - ja, då har man fel kläder eller rör sig för lite. För mig är väder nästan aldrig en ursäkt att inte ge sig ut. Möjligen mycket kraftiga åskväder eller mycket kraftig blåst. Men då handlar det mer om säkerhet än av väderrädsla.



Snälla Kramar D.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0