Valmöjligheter har alla

Skurade hela förmiddagen, vet inte var jag får energi ifrån. Men fint blir det. Hann sitta på balkongen och njuta en liten stund. Åkte till bästa Anna o Jimmy på födelsedagskalas. Vi stannade på lite grillat och sen blev det whiskey. Men helt ärligt, det måste va godare i måttlig mängd, eller?
Medvind:
Det var roligt att pojken följde med på kalas. Hade en bra diskussion med honom i bilen hem. Han vill verkligen umgås mer och att vi gör saker tillsammans. Och kanske väcktes en liten tanke hos honom att det innebär uppoffringar även för honom.Att man ibland måste välja. Pengarna räcker inte till allt.
Jag känner mig mer och mer trygg med mannen i mitt liv. Det är rätt skönt.
Jag har en katt på magen. Den spinner. Mysigt.
Motvind
Sover inte bra här i den stora staden, även om det är mysigt att vakna till måsskrik.
Åt för mycket kakor och tårta igår. Att jag aldrig lär mig vad min mage tål och inte.
Har
.bara jobb fyra veckor i sommar. Ska fråga om jag får jobba på samma ställe som sonen.
Det är jobbigt att skriva på paddan när det ligger en katt som ska hjälpa till med sina tassar o göra likadant som jag....
Vindstilla
Läste SvD om fetma. Jag förfasas över vårdens inställning. Knäprroteßer till fyrioåringaroch en önskan om läkemedel som dämpar aptiten.gastric bypassoperationer på löpande band. Inget om vem som ska betala. Och inte ett ord om ökad fysisk aktivitet som en lösning. Eller hjälp med kosthållning för de drabbade. Inte heller ett ord om individens egenansvar. Att hålla sig frisk från fetma är inget som kommer av sig självt, det är ett pågående arbete varje dag.det finns de som gett mig syrliga kommentarer som att det är ju lätt för mig att säga som är så liten o nätt...jamen vafan, tror de att jag får det gratis??? Jag kan inte ohämmat stoppa i mig vad jag vill dagarna i ända eller lägga mig isoffan o sega. Då skulle jag också va en rullandefettklump. Jag får kämpa som så många andra. Med motion med avhållsamhet och med att äta det som kroppen behöver istället för det som jag egentligen skulle vilja. Det är ju så hela livet är, man får välja. Varannan beasås och varannan en joggingrunda. Ok, jag har en gratis fördel, jag gillar inte beasås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0