Bilar som brummar högt

Motvind igår:
Gick upp jättetidigt för att springa men åskan kom ungefär samtidigt och hundarna tyckte inte det va så kul. Världens största regnskur kom en liten stund efter vi kommit in.
Mjölken skar sig i kaffet och jag fick hälla en och enhalv liter i vasken. Kalven som brukar tömma paketen måste ha varit ledig ett tag. Oboyen har förmodligen varit slut. 
Rostebrödet brändes och blev alldeles svart.
När jag skulle gå från bilen in till min nya arbetsplats öppnade himmeln sig och blixtar slog ner runt om mig. Jag fick vänta och blev sen. 
Medvind:
Blev tipsad om en sida på Facebook som heter personligt ledarskap som administreras av en Torkel Sköld. Den är fantastisk. Så mycket kloka ord. Sånt som stärker en lite tillknycklad själ när man känner sig liten som en pissemyra. Så blir man lite större, som ett lodjur. Eller en grävling. Ibland som en björn. Mest skulle jag vilja va en katt. Som går sin egen väg och lämnar jobbiga saker bakom sig. Som alltid reser sig igen. Nu låter jagbsom ranelid...nä, som flink va de väl? Dåre som dåre....
Idag är jag på väg till Anderstorp och racingbanan där. Det ska bli intressant. Fast jag är inte det minsta intresserad egentligen. Storsonen är med och jag hoppas att det blir en upplevelse för honom. Han ska få va med meckarteamet för en av audibilarna. Vi fick gå upp vidrigt tidigt och det blir ju inte en tidig läggning i kväll om jag kollar i spåkulan. 
Bilkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0