Du måste finnas

Medvind:
Harmonisk. Spännande att börja jobba på Höörs kommun och med hälsoenkäten.
Ska åka iväg till helgen med storsonen och jag tror det blir en bra helg.
Sprang en runda häromdagen och det va så lätt. Ska prova i morgonbitti igen tror jag.
 
Motvind:
Blev uppraggad och flörtad med på jobbet häromdagen och avslöjade var jag bodde. Inte så bra. Eller smart. Känner lite obehag att va ensam.Världen är full av dårar.
Sonen tjatar om moppekort och moped. Hur fasen ska pengarna räcka? Dessutom behöver han kläder. Och jag behöver skolböcker. Får inte tummarna loss att söka stipendie med nån reda heller.
Jag saknar min loppa. Hon är så stor. Fast ändå bara liten. Och hon vill bara va hos pappa.
 
Vindstilla:
Dags att vika tvätt som hängt flera dagar. Den är nog torr nu. Om inte hundarna kissat på den.
Min dator har blivit helt trög. Så trist. Hoppas den håller att skriva uppsats på i ett år till.
 
Att hitta någon som älskar mitt yttre och mitt leende i glada dagar är inte så svårt. Men att hitta den som älskar mitt inre och mina brister och som finns i de lite mindre glädjefulla stunderna kan vara svårare.
Jag tror det snart är dags att hämta hem honom från sin brors lilla partykväll.
 
Kram D.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0