en handling säger mer än tusen ord

sjuk, alltså sjuk på riktigt. har legat i sängen ett dygn och varit ur den 2 gånger. för att hämta vatten,tabletter och näsdukar och för att Kissa. ska pröva resa på mig igen. borsta tänderna kanske? dricka en kopp te? huvudet har sprängt nåt helvetiskt har inte kunnat titta. nacken är stel och har inte ens öppnat datorn för att kolla mail. kommer på att posten ligger kvar där ute o att tvättiden jag har i morgon behöver ändras. har en tablett i kroppen nu som lindrar lite. fick upp smi s sida och det är 17 konstaterade influensafall så det är väl uteslutet. jag har verkligen inte råd tidsmässigt med bortfall i dagar. hoppas jag är bättre i morgon. och hoppas jag orkar duscha....har ju varit fräschare liksom. är otroligt tacksam för exmannen som fixat hundvakt och tar hand om lilla loppan. är mindre nöjd med sonen som jag fick ett vulkanutbrott på i morse. får lite lätt panikkänsla när han bara skiter i det jag ber honom om och jag inser att det inte finns en enda annan människa som kan hjälpa mig. att han struntar i mej kan jag ta men inte när det går ut över hundarna. och den skammen värsta är att förklara för de som undrar varför han inte hjälper mig: nä, för han skiter i vad jag säger... det gör mig oerhört ledsen. och lite rädd. och det får mig också att inse vilket värdelöst förhållande jag har.när man är pigg glad o frisk räcker det med verbal kärlek men den är inte mycket värd när man är sjuk och fastkilad i sängen. då är en handling värd tusenfalt.
sjukkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0