Kallt ute kallt inne kallt i hjärta kallt i sinne

Vaknade av att det var svinkallt. 16 grader i köket. -22 ute. Inget varmvatten. Suck.Ringer gubbajäveln och han har så många fubbicka ursäkter och dåliga undanflykter att jag höll på att svimma. Jag börjar bli ganska duktig på att ta de här jobbiga samtalen. Höll mig lugn saklig och sansad hela samtalet och använde nästan inga fula ord alls. Han tyckte att man får ju stå ut med lite....och egentligen är det Lantmännens fel som levererar pellets med för mycket spån i. Det är alltså Lantmännens fel att jag inte har värme och varmvatten. Kanske jag borde ringa till dem istället??? Nä, jag ringde hyresgästföreningen. De skickar ett brev till gubbajäveln. Jag tror inte att det hjälper för "han gör redan allt han kan för att tillhandahålla värme och varmvatten" "vill jag kanske att vaktmästaren ska behöva bo i källaren för att vakta pannan???!!" Ja. Om det är det som åtgärdar problemet så; Ja. Jag skiter faktiskt fullständigt i hur han åtgärdar. Det är ju liksom det som är den stora grejjen med att bo i hyreslägenhet. Att slippa bry sig om hur och varför.
Så gissa vad min förmiddag harr gått åt till. Förutom då att tömma kroppen på några liter vaniljkräm från lungor och näsa. har suttit i telefon och kollat efter bostad. Så när man väl tar tag i det som behövs för att man ska få en drägligare tillvaro skapar det bara en otrolig oro istället. Och en enorm stress för skolarbetet som blir lidande. Och inte blev det ju bättre med två dagar helt deckad där jag knappt orkat öppna datorn pga huvudvärken. Har precis kommit i kapp med vätskeförlusterna men har fortfarande ingen hungerkänsla eller aptit.

Hoppas bilen startar, den har stått stilla flera dagar i jättekallt.

Ska försöka orka dammsuga innan dammråttorna blir så stora att dammsugaren kvävs av dem. Och innan hallen ser ut som ett helt grustag. Sen behöver hundarna ut, jag duscha (hoppas vattnet är varmt nu). Lunchen blir några rutor Lindt med jordgubb i.

Klagokram D.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

16 grader ! då hade jag tamejf... gjort en brasa på golvet...otroligt bortskämd av braskaminens go´värme.. Under 25 och jag börjar bryta på innuit-dialekter :) krya påsse !

2012-12-13 @ 17:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0