Kallt!

Det är -13 grader. Fast jag hör på radio att det bara ska vara 10. Klass 1 varning för snöfall, upp till 2 dm. Här i Skåne är det fara för allmänheten. Jag måste fixa en liten skyffel att ha i bilen. När jag parkerar längs gatan och inte hinner köra innan plogbilen kommit kan det va bra. För snö i Skåne väger normalt väldigt mycket för det är ovanligt att det är så kallt här. Det känns jättefint att ha lagt på vinterdäcken och verkligen få nytta av dem direkt. Fint tajmat, verkligen. Och snälla Midbrand som lät oss låna hans rediga grajjor för däckbyte, så smidigt med rätt verktyg och en domkraft som håller redia mått. Nu hoppas jag att det är tillräckligt med glykol i kylaren. Ska åka till Loppan skola och kolla på adventskalenderuppvisningen på skolgården. Idag är det Loppans klass som ska "öppna " luckan. Sen blir det tvätt. Transkribering och hundpromenader. Bäst att köra i god tid. Kyliga kramar D. Den här sidan är så seg och tråkig att jag inte orkar grejja med bilder längre. Dags att lägga ner eller byta???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0