Krönikör??

Shit, så jäkla trött. Förkyld och ont i kroppen, i halsen och huvet känns som en sprängfärdig ballong.
Men bilen är säkrad från största vallen. Nu  kan skottaren komma.
 
Det har ju varit snöfall över ett dygn och det skulle förvåna mig massor om det inte blir en vit jul.
Har kollat en liten stund på Nobelprisutdelningen och lyssnat på en föreläsning om stamceller. Intressant men lite väl komplicerat för att förstå hela innebörden.
Hjälper sonen med att skriva en krönika. Inte helt lätt när läraren har förklarat att en krönika ska varqa något man kännt sig provocerad av men att man lägger fram det med humor.....jaja, alla har vi olika definitioner. Jag skulle mer viloja beskriva det som en fundering eller tanke kring ett ämne som man vill dela med andra. Gärna med en vinkling som kanske inte tillhör diskursen. Och kan man lägga in lite humor i det är det ju bara en bonus. Men vad vet jag???
Nu åter till ex-arbetet.
Studiekram D.
 
 
Jag älskar denna bilden :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0