nyårsaftonens morgon

ligger vaken men borde verkligen sova. vet ju hur dåligt jag mår av sömnbrist. men att ha en snarkande sängkamrat är värre än att ha ett spädbarn. jag blir väckt så många gånger och har skitsvårt att somna om. de här nätterna börjar ta på mig och humöret nu och när jag tänker på att jag ska orka en lång resa i bil i morron natt vill jag bara tjuta. det är väldigt mycket överallt nu. ingen ro alls. värdens brev som jag borde svara på, lägenheten jag hoppades på som försvann (va fan ska jag göra nu?) uppsatsen, litteraturfördjupningskursen på 200 timmar som jag inte ens börjat på, söka jobb, advokatkontakten som jag har en klump i magen för, en oplockad hund som är vettskrämd för raketer och mamma som ska få pacemaker.ett hem som behöver storstädas. lovat loppan ridläger och sonen ska till Stockholm på en livit-upplevelse, <3 som tjatar om tid för bara oss och jag vill bara packa en väska, ta med barnen och åka till solen om jag hade tid. jag vet att allt löser sig efter hand men just när allt ligger på hög så känns det sim mycket och svåra saker att räcka till för. ångrar just nu att vi bestämt att gå till skogen nu på fm. hade behövt sova istället. hoppas få en liten lur i em kanske?
nytt år på gång och nya förväntningar. fast jag borde nog lägga ner det där med förväntningar, vet ju hur besviken jag blir när de inte infrias. den enda jag kan förändra och ta ansvar för är mig själv.
behöver komma igång med träningen också. behöver ta hand om mig själv lite bättre så jag orkar och får lite mer energi.skulle nog behöva en veckoaktivitet till mig och se till att loppan kommer igång med innebandy som hon gärna vill. framförallt se till att hitta ett fungeraned boende. både jag o loppan behöver ett eget sovrum och slippa hoppa runt i olika sängar hela tiden. hoppas det dyker upp lite nya objekt efter helgerna. just nu är det totalt stiltje. men det finns 2 objekt jag sneglar lite extra på...om jag skulle ringa..? det skulle va enklare att ha ett umgänge med vänner om jag slapp skämmas för min trappuppgång och.... ja, fan. jag är snart 40 år och skäms för mitt boende. inte klokt ju. skulle vilja ha plats för examensfest till sommaren men bor jag här känns det ju inte så kul. att flytta upptar en stor del av min tankekraft. jag tror det är nr 1 att åtgärda på det nya året. som kommer bli bättre än detta som gått. det kan bara bli bättre för själv är bäste dräng och det är överbevisat att jag inte kan lita på någon annan än mig själv och det är inte alltid lätt men jag ska träna på det. eller jo, mamma och pappa kan jag ju alltid lita på.
storsonen är så stolt över sitt jobb och jag över honom som det har ordnat sig bra för. han köpte fina dyra vantar till mig i present och skämmer bort sin lillebror lite extra. det är en fantastisk känsla att tjäna sitt eget levebröd och kunna sväva ut lite.
nog svamlat, kanske jag får en timmes sömn till...
morgondag d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0