Snö i stora lass.

Motvind:
Inget varmvatten i fredagskväll...ringer värden. Gubbjävel. Han tänkte minsann inte köra 11 mil för att kolla vad som hänt....Jag sa åt honom att han fick göra vad fan han ville åt det men varmvatten skulle finnas till på morgonen såjag slapp duscha på jobbet. Fick lite tips om hur man kan deponera hyra hos länsstyrelsen och det kommer snart att vara ett alternativ om jag inte hittar något nytt ställe att bo på snart.  Men i lördags morse var vattnet tillbaka. Och det var en j-a tur för gubbajävlen.
Klass 2 varning i Skåne. Det snöar på tvären och jag känner mig inte speciellt säker här i lägenheten. Går strömmen är jag helt utelämnad till stearinljus. Vet inte om jag har någon vattenpump som fungerar heller då. Kanske bäst att fylla ett par kannor så jag har till lite kaffe. Glögggrytan är bra då.
Funderar på att ta mig bort till macken och köpa en liter mjölk för det är bara en liten skvätt kvar, men jag ser inte 100 m bort på gatan för snöyran så det är nog ingen bra ide.
Medvind:
Har kännt en skön känsla senaste veckan när jag kommit hem, det har nästan kännt som "hem".
Hundarna har varit hos husse i helgen och det är skönt att inte ha dem ibland.
Igår var vi på glöggparty. Trevligt. Jättefint hus hade de och vi började med lite glögg ute på trädäcket med sprakande eld i en sån där korg man kan elda i. Strumpbyxor och 10 minusgrader är ingen bra kombo. Men inne brann det i kaminen så känseln återkom igen. Värdinnan är kock och det blev meny därefter. Mycket välsmakande och jag som chaufför tog endast en munfull av det röda vinet till maten och det var verkligen gott. Det var överlag väldigt trevliga gäster, jag hade inte träffat någon av dem innan och innan vi åkte dit gjorde vi en liten knasig leka av att jag ville absolut inte berätta vad jag arbetade med eller pluggade och tänk; jag klarade det hela kvällen. Jag lyckades undvika eller skoja bort frågorna. Det är så tråkigt när man blir bedömd eller värderad efter sitt jobb. En av de andra kvinnorna var sjuksköterska på akuten. Och det kunde ingen missa för det var det enda samtalsämne hon hade hela kvällen.
Jag har som den elaka styvmoder jag är till två bonusbarn hittat den ultimata elakaste tråkigaste julklappen ever...mohahahah!!!!!! Och tänka sig, min egen pojk ska få en lika dan.....heheh. Ingen av dem har någonsin önskat sig detta. Garanterat.
  
Vindstilla:
Idag har jag varit ute och gått 1,5 timme. Stundvis med en 3- årings attityd till blöta byxor och snö i skorna. En vuxen människa som vet att det är snö och att vi skulle gå ut borde kanske lyssnat på sin mamma lite oftare som barn när hon förhoppningsvis berättade hur man klär sig i snöväder för bästa komfort. Fast nu känns det som det kvittar men just i den stunden kunde jag exploderat, och jag var mycket motvillig att gå tråkiga grusvägen hem när det finns så mycket inne i skogen att upptäcka och uppleva. En del saker ska man göra ensam. Fast jag vill ju gärna ha någon som kan dela de fina stunder man faktiskt kan få ute i naturen med.Men det är väl så, man kan inte vara kompatibla i allt.
Jag har fått en nygammal dator som jag ska försöka föra över innehållet på. Det ska bli spännande...NOT...Fick ett geuppanfall med gråt bara jag försökte få mailen att funka. Telias hemsida med "mina sidor" suuuuger, really, som jag skulle sagt om jag va 14. Med andra ord helt jävla fucking värdelöst korkat användarovänlig. Om jag som användare måste titta på en film på 3 minuter innan jag kan hämta uppgifter som är mina, som jag loggat in med ett lösenord för att kunna se.....Telia!!! Hallå! Ni tror inte att det är något fel i systemet då, eller???? Jag får väl ha den här konstiga konstellationen på köksbordet denna veckan också så kanske min store fine pojk kommer hem i helgen och hjälper mig.
Imorgon ska jag plocka hem skidorna och hoppas att spåren jag såg på stora fältet längre bort är kvar. 500 m runt runt runt är ju bättre än inget.
Nu ska överdragsbyxorna på så jag kan köpa mjölk på macken :)
 
Snökram D.
  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0