Tacksamt

Idag är jag tacksam för många saker.
- mina överdragsbyxor
-min snöskyffel i bilen som jag köpte i går
- min varma mössa
- att jag kan se det vackra i all snön
- att min son verkar nöjd och glad för det mesta, trots allt
- mina "vänner" i en av fb-grupperna som alltid hejjar, tröstar och stöttar även om det inte alltid är de smartaste saker man gjort.
- mina hundar som tvingar ut mig i vilket väder det än är. Idag är det full snöyra.
- att min pojk fixade en ny skärm när min dator bestämde sig för att avveckla sin.

De här intervjuerna jag gör är väldigt intressanta. Ingen av de jag pratat med hittills verkar ha en aning om hur mycket en portion är, eller ha någon som helst måttlighet inbyggd. Inte heller tänker de så mycket kring sin egen del i det hela. En av dem går inte ut och äter längre för hen tycker det är för dyrt. ???Kostar det mer eller mindre om man äter upp portionen eller lämnar halva??? Jag vill inte dömma någon, men för mig är det en konstig inställning. Och med mat tillgängligt dygnet runt tycker jag det borde vara var och ens plikt att faktiskt aktivt fundera på vad, när och hur mycket man stoppar in. Fast jag kanske bara är avundsjuk på de som inte bryr sig. Jag måste ju själv hela tiden passa mig och lägger på mig kilo så fort jag slarvar eller rör mig för lite. Och jag tycker det är mitt ansvar att se till att jag kan utföra det jag måste och va rädd om min kropp. Ingen annan ska behöva slita eller ta hand om mig för att jag inte gjort vad jag kunnat för att hålla mig i någon så när form. Det kan visst hända jag blir sjuk eller får ont, men det är mitt ansvar att förebygga. Så jäkla präktigt det låter...

Byn kryllar av små orangea minitraktorer med snöskrapor på. Snön fortsätter vräka ner och det måste kännas tröstlöst för dem. Men å andra sidan har de betalt för det de gör. Men det måste va tråkigt att köra runt med dem och sen klagar ändå folk på att det är dåligt skottat. Som att människan ska ha allt anpasat efter sig och slippa anpassa sig själv. Ibland borde vi chilla lite mer när det gäller naturens krafter, speciellt vädret, som vi ändå inte rår på.



Snökramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0