När poletten trillar ner

Jag lät inte grannens gnäll sänka mig helt. Det är ju ändå jag själv som bestämmer hur saker och ting ska få påverka mig. Jag gick till simhallen och simmade 25 min, bastade, körde till stan och hittade en miniräknare för 30 kr på Tiger. De hade en 15 x 20 cm stor med strass på hela framsidan som var solcellsdriven men tänkte att det va lite to much att ha i skolan. Då skulle jag se helt blond ut typ liksom... Provade en BH på Kappahl. Det verkar ju inte som om kilona släpper så där i första taget längre så jag får väl ge mig och köpa lite nytt i större. Men BH:ar görs inte för kroppar som min. Jag är vanskapt. Ska dit och gå igenom hela sortimentet på fredag.

Motvind: 
Hade fruktansvädra mardrömmar i natt om att jag va ute i en stad där det va fult krig. Jag va så rädd och bara grät. Så kom vi in till en familj som hade lagat rotfruktssoppa och jag va så avis på henne, som f ö va en av mina kunder på apoteket, att hon hade lyckats hitta fina råvaror att laga mat på mitt i allt eländet. Sen va det bara att ge sig ut igen och jag grät o sa att jag inte ville kriga för jag visste inte vem som va fiende eller vän. Så hittade jag exmannen där ute bland krypskyttarna och han grät också och ville heller inte kriga. Han hade en hund med sig som såg ut som ett får. Och han tyckte det va så jobbigt att hunden va så rädd i kriget. Sen vaknade jag och va alldeles täppt i näsan och en puls på över 100. Längesen jag drömde så intensivt.

Medvind:
Hittade en bok på bibblan som de sålde för 5  kr. Sagor för stora flickor. Läste ett kapitel i går kväll och den är rolig. Beskriver livets alla skiften i form av sagor. Fast för vuxna. Ja, ni fattar kanske...Lite moralkakor, lite romantik, familjeliv, vardag, arbete och mödor.
Men inget om standardisering, korrelation eller regression. Det ska jag ta mig an nu. Inte för att jag tror det blir så mycket mer förståelse från min sida men kanske kanske nåt litet kommatecken fastnar.

Morgonkram D.



Negerbulle. Delicatos såklart.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vet inte riktigt från vilket århundrande min "mini"räknare är från. Tror min far kallade den "räknare" bara så det är nog ingen mini. Jag ser siffrorna bra i alla fall och slår inte på fel knappar som man gör på de där mikroskopiska mobilerna. Innan skrattade jag åt mamma som klagade men nu håller jag med henne. Det är inte rimligt att behöva ta fram glasögon för att se vad det står på knappen. Glad att jag är infödd i teknik-generationen, fast å andra sidan verkar det rätt skönt att slippa.

2012-02-08 @ 13:01:38
Postat av: Tobbe

Hej jättelänge sen jag kikade in på din sida. Tänk på att du i a f glädjer andra en stund men din härliga lite självironiska stil att skriva. Kom ihåg "näktergalen" :) :) kramar

2012-02-09 @ 11:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0