Suck

MÅSTE bara gnälla lite.

Kroken till hundarnas koppel trillade ner. Och med den hela himmeln. Jo, det är sant. Nu önskar jag att Martin Timell kommer så där lite lagom skäggstubbig med snickarbältet sexigt hängande på höften och liksom bara fixar dit kroken igen.

Glömde smörja formen till fläskpannkakan så nu blir det att skrubba...Annars blev den ovanligt fluffig och krispig på ovansidan. Kan bero på gräddslatten som jag slog i. Blev ju över efter semlorna jag gjorde i går. Loppan tyckte den va äcklig såklart.

Går ut i parken en snabbrunda med hundarna medan maten står i ugnen. Hunden bajsar och jag tar ett kliv in med svarta påsen i högsta beredskap för att plocka upp. Då sätter jag foten i en annan hundbajs där matte eller husse inte haft nån påse i beredskap. Eller orkat böja på ryggen. Suck. Kan inte hundfolk och rökare fatta att andra människor inte är intresserade av deras skräp? Cigarettaskar förmultnar inte av sig själva så fort att det är berättigat att bara slänga den där man står. Inte fimpar heller. Och hundskit plockar man upp!!! Basta!

I morgon är det tvättstugedags. Och räknedags. Och långpromenaddags. Och min Loppa har haft det tråkigaste sportlovet i hela sverige. Hittills. Tur hon har en pappa som engagerar sig lite mer. Hade jag varit vanlig arbetare hade jag varit sjukskriven de här veckorna när tabletterna sätts in. I af på deltid. Men som student är man ju från en annan planet och då finns det inte på kartan att man kan behöva köra på halvfart ett litet tag. Bara att gasa på i rymdraketen och hoppas man inte kraschar för hårt.

Suck. D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0