Sovhelg.

Så mycket enklare det varit med ett ben i gipspaket. Är lite trött på att inte orka.
I fredags fick jag ett något överdrivet vredesutbrott på tonåringen som ifrågasätter allt allt allt. Jag bad honom tömma diskmaskinen. Visst är det bra att lära sig förhandla om saker men ibland är det in absurdum långa förhandlinagr han kräver och då orkade jag bara inte. Tänkte sen att jag nog behövde sova en stund och lugna ner kroppen lite så jag tog en sömntablett. Det hände inget så jag tog en till. Sen jäklar sov jag till åtta morgonen efter. Men min livlina dök upp efter en stund och tog hand om hundar och middag och fredagsmys med film och allt och kollade mellan varven så jag andades. Snällt av honom. Verkligen. Tack. Själv minns jag ingenting. På förmiddagen sen sov jag en stund till. Otroligt vad piller kan sitta i. Sen gick jag en långpromenad på vingliga ben och sen gjorde jag väl inte så mycket mer.Tänker på de som tar sömntabletter alltid. Och kör bil dagen efter med surr i huvet. Livsfarligt. 
Idag har vi gått 1,5 timme på Hovdala i ett bomullsinbäddat landskap. Vackert är det och man blir sådär lagom trött av friskluften. Hundarna var ystra och den store gick lös hela tiden. Den lille blev buren mellan varven för han blev full med snöbollar i pälsen och det gjorde nog lite ont på honom. Eftermiddagen har jag suttit av i en innebandyhall i Ängelholm. Sååå tråkigt. Speciellt som de förlorade med 11-1. Nu blir det sängen. Igen.

Zzzznarkkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0