Stoppknappen trycktes ner

Har hamnat i ett dilemma. Pratade med praktikplatsen i Malmö idag. De vill att jag hjälper till att skriva en bok om hiv-positiva. Ett drömläge känns det som. Något jag skulle tycka var kanonkul och intressant. Samtidigt har jag fått en plats i Höör med processutveckling. Också intressant och kan säkert va jättebra i min framtida yrkes.....karriär är ett så fånigt ord. Utövning. Yrkesutövning. Men kanske inte hälften så spännande. ÅÅååååhhhhh. Jag vet inte... Ska hjärtat eller hjärnan få skrika högst?

Medvind:
Idag bars soppåsen ut utan minsta lilla knorrande. Jag ska belöna honom med hans favvomat på alla hjärtans dag. Fransyskastek och rostade rotfrukter. Han är ju det enda hjärta jag har på plats.
Var lite piggare i morse och kom upp i tid.
Fåglarna kvittrade som tokiga i morse.

Motvind:
Fick telefonsamtal som jag känner obehag från precis när jag skulle köra så jag kom med två minuters marginal till föreläsningen.
Hämtade ut de nya pillerna i dag och hoppas jag kan sova av dem. Är väldigt skeptisk till att dessa skulle ha annorlunda biverkningar men har jag inte provat så vet jag inte. Det känns som ett nederlag men jag kommer inte fixa att överleva våren annars, tror jag. Ska be om en ny remiss till fler KBT-samtal. GW pratade om något som hette MDBT. Men kan inte hitta nåt om det på nätet. Eller sa han någon annan bokstavskombo? Mitt minne är som guldfisk - 2000 upphöjt till 40. Katastrof, jag vet inte hur jag gör de små krumelurerna som vi försöker lära oss i statistiken, på datorn...fast jag kan inte de med pennan i heller så det kvittar kanske.

Vindstilla:
Kommer glida med i kursen så gott det går och skriva tentan. Och skriva tentan. Och skriva den igen. Har fem gånger på mig och hjärnan kommer snart att skifta läge från pause till play. Bara den inte kortsluter och börjar rewinda.. Hade fundering på att skippa hela kursen men då måste jag göra studieuppehåll och greja med studiemedel och skit. Pallar jag inte. Ska prata med professor Balthazar om det och hoppas han tycker som jag. 



Två miniräknare och tre pennor. Så långt är jag med. Men normalfördelning, p-värde och konfidensintervall är knepigare.

Numeriska kramar D.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Halleluja, detta är så jobbigt att jag mest vill gå och gömma mig.

2012-02-14 @ 19:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0