Packa pappas kappsäck

Medvind:
Vaknade inte alls så trött som jag trodde att jag skulle va.
Gick en långpromenad med hundarna och sen fick de en välbehövlig dusch vilket uppskattas väldigt mycke av en av dem och väldigt lite av den andre. Men det är kul att se hur de far runt i hela lägenheten sen för att torka sig på allt de kommer åt.
Kvällens skoldisco där jag skulle vaktat blev inställt. Så himla skönt. Det va nog det sista jag kände för att göra i kväll...
Sonen håller på att organisera sin packning och det är lite roligt att se hur han pendlar mellan resfeber och förväntan. Viker, lägger ner och stryker från "listan".
Funderar lätt på att ta ett glas vin ikväll. Ska kolla med fass först.
Bäddat rent i sängen och dammsugat. Känner mig något mer handlingsmotiverad. Och har kollat lite på en ny artikel om barns födelsevikt av mammor som använder tobak i Indien. Intressant. 

Motvind:
Har mest mått illa och haft huvudvärk idag. Kunde inte äta nån vidare frukost och drack bara en Varma Koppen till lunch. Har inte ens varit sugen på frukt idag. Inte ens choklad.
Den lille hunden blev så blöt och kall i geggan på grusvägen att han skakade sista biten hem. Finns det stövlar till hundar???
Fick ett mail idag som påstod att jag vunnit 915 000 euro. Det är väldigt deprimerande att få såna brev när de inte är sanna.

Vindstilla:
Åt lite middag i kväll med sonen och tog några bitar choklad efteråt så aptiten kanske ändå finns där någonstans. Den ska bara lockas fram. 
Var i en butik och köpte vantar inför pojkens skidresa, de kostade 250 kr. Jättedyrt, tycker jag. Men alternativen va inte så många så vi tog dem. De verkar kanonbra. Sen kommer vi in på City Gross och där har de vantar för 99 kr. Lite mer lagom. Och pojken provar och säger att de är också sköna och verkar bra. När jag kommer till hyllan med duschkräm ser jag ett erbjudande med två flskor ProSport för 20 spänn. Perfekt för min plånbok. Men så veeet jag att pojken verkligen gillar Axe. Och de har ett erbjudande på två för 42 kronor. Jag tar dem och går bort till korgen. Av nån anledning berättar jag för honom hur jag tänkte med duschkrämen och då svarar han: "Men vi kan lämna tillbaka vantarna och köpa de billiga här istället."  Så han TÄNKER ju faktiskt också ibland. Jag blev så glad över svaret!! Men vem pallar åka tillbaka och byta o krångla med ett par vantar???

 

Fredagskram D.



Gillestugan i mammas och pappas nyköpta hus. Ljuva 70-tal. Men visst längtar man efter våren när man ser en sån bild!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0