Insättningsproblematik

Medvind:
Jag vet inte, det mesta känns rätt meningslöst. Men kom på en sak idag som ändå känns helt ok. För tio år sen när jag gick på en företagsskola hittade jag ett program på Malmö Högskola som hette folkhälsovetar-programmet. Det va så på pricken likt allt vad jag var intresserad av. Som jag önskade att jag kunde få möjlighet att läsa det. Vägen har varit lite krokig men!! Nu har jag drygt två terminer kvar av den drömmen. Saker man verkligen vill, är möjliga. Visst finns det två sidor av myntet, det gör det alltid. Inte förrän i juni 2013 vet jag om det var värt allt slit.
Gick en liten sväng på stan med Loppan och hon köpte kläder som hon bott i sen dess. Och flip flop så hade hon bestämt sig för att ta hål i öronen och hon är en stolt tjej!!! Men hon pratar gärna inte om det. Men jag ser hur hon står framför spegeln och åmar sig....

Motvind:
Morgnarna är för j-a. Trött trött trött och kan inte sova på natten. Somnar jag drömmer jag märkliga saker. Provade att lösa ett sudoku på lättaste nivå men tappar fokus direkt. Huvet är en enda röra. Försöker läsa statistiken men kommer bara ett par meningar så får jag läsa om. Är ganska inställd på att få läsa om kursen nästa år. Mår konstant illa hela förmiddagen. Skitjobbigt. Det tar så mycket kraft att ändå uppträda civiliserat och inte morra åt hela världen. Fick ett trötthetsgråtanfall i morse men hade som tur va en axel att snora på. Känner mig som ett psyksjukt miffo. Men det är jag ju också på sätt o vis. Tur jag vet att det blir bättre med tiden men tålamodet sviker rätt ofta ändå.

Vindstilla:  
Jag kanske ändå börjar tro på honom. Kanske han verkligen är mannensomälskarmigmestihelavärlden. Fast han fick lite brått hem i dag. Han har ändå stått ut hela helgen. Jag är nog inte så kul att ha å göra med just nu. Vi åkte till Kristianstads Naturrum Vattenrike efter lite tjat från Loppan. Ett trevligt ställe. Nästa gång ska det va bättre väder så det blir skönt att gå en av stigarna och fika på vägen. Kanske ta med hundarna också. På vägen hem gick vi inom kyrkogården där min mormor och morfar ligger. Varför är det så kallt på kyrkogårdar alltid?? 
Lämnade sonen vid skidresebussen kl 6 i morse. Verkligen knasig känsla. Min lille pojk är så stor. Jag skickade med honom en lavinsignalsändare för säkerhets skull. Hoppas han använder den. I natt ska jag sova i hans säng :)

Ska göra en milkshake till mig o Loppan som innehåller mycket frukt. Är mest inte sugen på nånting alls. Men mjölk och frukt är ju bättre än inget. Kan kanske vara lite gott också.



Totally lost and all alone in the storm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0