Gnälligt värre.

Fasen så kallt det är. Skulle ut och gå med hundarna men den lille skuttar runt som om han gick på glödande kol. Han fryser om fötterna. Sen hoppar han upp och vill bli buren. Det får han så klart.

Har räknat lite statistik och jag vet inte...får ingen riktig kläm på det. Fel i facit??
Skulle vilja åka skridskor i morgon. Hoppas det inte blir så där jätte kallt. Och att jag hittar mina skridskor i så fall.

Funderar på det här med diskriminering eller vad man nu ska kalla det. Alla vill ju bli särbehandlade. Egentligen. Det är så lätt att skylla allt som händer i livet på olika omständligheter. Har du ett utländskt namn skyller du på det för att du inte få ett jobb. Är du gay skyller du på det att du alltid känner dig udda. Är du rullstolsburen skyller du på det föratt alla tittar konstigt på dig. Men om du nu har ett utländskt namn kanske du har fördelar som inte en infödd svensk har? Är du gay vill du ha annorlunda rättigheter än straighta. Är du rullstolsburen vill du ha speciella parkeringsplatser (som dessutom helst ska va gratis).Är du rökare vill du ha ett speciellt rökrum. Vad har jag att skylla på??? För att få lite extra förmåner eller bli särbehandlad?! Inte ett skit. Jag har förvisso inget -sson namn så liiite annorlunda är jag väl. Har två skilsmässor och det tilhör kanske inte majoriteten heller. Men har ingen speciell svår barndom eller nåt missbruk att skylla nåt på. Jag är inte gay, inte rullstolsburen, inte rökare, det enda skulle va en mindre funktionsnersättning i koncentration och mindre bra dagar av min depression. Den är helt osynlig utanpå. Jag har inga uppmärkta p-platser eller speciella toaletter. Det jag kan göra är att stanna inne de dagar jag inte mår bra. Jag är diskriminerad. Verkligen. Det skulle finnas speciella rum eller cafe för deppade folk som inte orkar med nåt socialt umgänge eller orkar shoppa det mest fundamentala.

Va hos svärmor III och åt trerätters idag. Gott. Kräftsoppa.Mmmmm.
Mina föräldrar håller på att flytta. Kollade in deras nya hus i dag och det är helt ok. Väldigt välhållet med bra utrymme. Tapet från 70-talet som är så coooool. Eller inte men lite retro är det ändå. Vi fikade på wienerbröd i källaren där. Det enda stället som har ett bord och några stolar. Kallt va det också eftersom inte pannan kommit igång. Men det blir nog jättebra när de väl är på plats. 

Några tjocka rökare tar lärdom av andra och slutar röka och går ner i vikt när någon närstående drabbas av sjukdom eller död. Andra behöver drabbas själva för att förstå och åtgärda. Och vissa, de ändrar aldrig på sig så deras lock spikas på lite tidigare än nödvändigt. Men alla har ett val. Man väljer själv vilken kategori man vill tillhöra.

Kram D.

   

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tror också det är fel i facit... Suck

2012-02-05 @ 00:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0