Det blir bättre

Medvind:
Klumpen i magen för föreläsningen idag hade jag inte behövt ha. Jag fattar ju inte allt till 100 % men om jag gör en hypotesprövning på mig själv så hamnar jag på under 5 % och då förkastar jag nollhypotesen och det innebär att jag faktiskt förstår lite grann på riktigt. Eller hur det nu va...hm..???
Stannade kvar på nåt som heter framtidsdagen där man kan knyta kontakter men jag hittade varken sladdar eller kontakter så jag knöt inte något. Däremot delades det ut generöst med goodiebags innehållande morötter, choklad, karameller, varma koppen, pennor, nyckelringar, magneter och en massa annat onödigt trams. Det bjöds på glass, kaffe, bulle och varm korv. Så fick jag gratis lunch idag :). Dessutom en mysig pratstund med bästa Mariana och Malena.
Bilen är tvättad. Nästan. Man kan iaf se att den är svart igen.
Gick en timmes promenad med hundarna. Så skönt att komma ut.

Motvind:
Tvättade bilen i sån här självtvättsautomat. Kallt som faen va det. Och ett himla juxande ut o in i varje hål. I ettan skulle man avfetta sen backa ut o in i tvåan där sköljer man av och borstar shampo. In i trean och spola av shampot.....pust... Näääää, bara skojar. Så gör man ju inte. Men det går rätt många poletter. Nu hade jag ju dem sen innan. (Tack älskade för att jag fick ärva dem efter din gamla bil). Hoppas bara att jag kommer in i bilen i morgon så den inte frusit igen. Det ska bli -7 i natt....och sladden till hårfönen är inte så lång.

Vindstilla:
Jag fick borsta Loppans hår i kväll och hon tyckte det va skönt!!!! Jag fick till och med göra en fläta. Har aldrig hänt innan. De var och simmade med skolan idag och det var fortfarande blött. Supertjockt hår, verkligen.
Sitter och drömmer om att kunna komma loss en helg och åka till Tyskland och kolla på Neuschwanstein, slottet, någon gång. Jag skulle verkligen vilja åka dit. Det är en sak jag ska göra innan jag dör. En annan är att gå upp på Kebenekaise. Och åka på slottssemester i Skottland och rida på Island och se vilda undulater i Australien. Och gå alla Skånelederna och åka tåg genom Sverige och....jag hoppas jag inte dör än på länge.

Pussokram D. 



Ekorren fick myror i brallan...

Kommentarer
Postat av: Mariana

Riktigt mysigt att fika och många goda skratt blev de!!! Kram

2012-02-10 @ 07:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0