Arga lappar o sura tanter

Jag är en kärring, surtant, bitterfitta, gnällspik, younameit!

JAG har diskat ur tvättmedelsfacket i maskinen för tredje gången på ett halvår. JAG sopar i trapphuset och i tvättstugan. JAG plockar upp skräp från yttertrappan. Nu blev jag lack. Droppen kom trillande idag. Kom hem från affären o ungdjävlarna som sitter itarppan o röker giter knappt resa sig upp så jagkommer förbi. Jag hälsar med ett glatt hej o de muttrar nåt till svar. När jag ska ta ut hundarna så är det en energidrycksburk, en plastpåse med tomma godispåsar, en tom cigarettpaket och tusen fimpar i trappan. Dessutom låg det krossade kex överallt och innan jag reagerar så har hunden med magontet börjat suga i sig dessa. I ren ilska skrev jag en lapp, samlade ihop allt skräpet och tejpade upp allt på rutan i dörren. Är man gammal nog att köpa skiten är man gammal nog att veta var man gör av skräpet också!! Så skrev jag inte,men tänkte. Jag skrev; den här trappan är ingen sopstation, det finns tunnor på baksidan där man kan slänga sitt skräp. Även fimpar är skräp. Lugnt, informativt och diplomatiskt.

Så nu ställer jag mig till skaran av argalappskrivare. Men vet ni? Jag skäms inte dugg. Längtar bara bort härifrån.

Surtantskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0