Bracka, voffsing, hund, vovve, lurvig fyrbening...

Min stora hund börjar kännas som en bättre begagnad bil. Hur mycket pengar ska man lägga på reparationer egentligen innan det är dags att skrota? Ok, liknelsen var lite väl grym. I morse kräktes han o ville inte äta. Ringer veterinären och en magkameraundersökning kostar 15 papp. Suck. Utan efterförljande behandling som man inte vet vilken innan undersökningen. Suck. Min lille touttesnuttevoffsing. Ska läsa in mig på veterinärmedicin i dag en stund för att komma på nåt smart till honom. Ska dessutom laga lite mer skonkost, ris och kyckling. När jag byter om till springekläder sätter han sig vid dörren. När jag säger att han måste stanna hemma och inte får följa med gråter hans hjärta blod. Mitt också. Den blicken han ger i det läget är sååååå smärtsam. Vilket straff för honom att inte få följa med. 

Grymt sa grisen kram D. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0