En sista gång...

...satte jag på julskivan som låg i CD-spelaren och grät ordentligt till bjällerklang och white christmas.....Ok, det KAN ha varit så att tårarna trillade för att jag hackade lök...men nu är det nog dags att lägga undan julskivorna för denna gången.

Medvind:
Jag började på personalekonomin och den är rätt lätt, tror jag. Har hunnit en bra bit iaf. Känner att jag har koll på den.
Det började snöa och det är en sån härlig känsla. Varför vet jag inte. Men jag hann gå ut i den och gick på stigen inne i skogen och såg fast det va mörkt. Snö ljusar upp så bra.
Syskonen har varit sams hela eftermiddagen.

Motvind:
Var så trött under matlagningen att jag inte kunde fokusera blicken. Men maten blev ätbar.
Snön försvann igen. Till glädje för den lille hunden som minsann inte kan se minsta nöje med nåt blött kallt och läskigt.

Vindstilla:
Ibland blir allt bara för mycket. Hundar barn o hem o studier och en ekonomi helt obefintlig för tillfället. Det tar på mig. När jag varit utan allt ett par dagar, bott borta och kunnat slappnat av lite grann blir det som en stor käftsmäll att kastas rakt in i det igen helt ensam. Jag vet att det finns en ljusning men jag vill veta när var och hur. Nu! Men hur sjutton ska vi kunna få ihop det så det blir bra för alla? Jag är beredd att ge upp fullständigt emellanåt. Men det vill jag inte så på nån vänster hänger jag kvar.

Ny Bamsetidning och ny Kalle Anka. Undrar vilken hon väljer i kväll. Hoppas Bamse. Det är större bokstäver i den. En halvtimme till, sen är det dags och jag tror hon somnar snabbt i kväll :) Det kommer jag också att göra. Fullmånenatten brukar jag sova som en stock.

Kvällskram D.



En fullständigt misslyckad bild på storhunden. Varför sparar man en sån???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0