Fullmåne ställer till

Somna halv tolv. Vaknade halv ett, barnet ovanpå skriker som en stucken...Somnade om vid kvart över ett, vaknade halv tre av en orolig Loppan och en hund som legat på mig så att benet somnat. Vaknade fyra igen och låg och vred till kvart över fem. Halv sex började stora hunden gnälla, gick upp o gav honom lite mat för att lugna magen, kvart över sex somna jag om och blev väckt halv åtta av telefonen. Jag är helt slut och vet inte om jag ska sova en stund nu eller kämpa på till i kväll och förmodligen va sur och irri hela dagen. Jag är knappast i skrivbart skick men får väl försöka sätta mig in i personalekonomins ballongräknig. Så tråkigt.

Funderar allvarligt på att strunta i studierna, jag orkar inte behöva kämpa för att skapa tillfälle att läsa på längre. Alltid, alltid ALLTID är det nåt som kommer emellan. Det är så mycket enklare att jobba. Dessutom har man semester då också att plocka ut. Idag vill sonen hämta lillasyster lite tidigare så de kan hitta på nåt. Förmodligen baka scones o kolla film. Jättesnällt och mysigt av honom. Men det är jag som får köra, fixa o dona med allt runt omkring. Tandsällningen gick sönder igår och skulle behöva lagas. Det kan bara göras i Kristianstad. Och det är jag som får köra och planera in tid. Hundar ska kissas och matas och oroas för en orolig mage. Inte konstigt att min egen mage också håller på att pajja i hop. Jag har ingen kontroll och mår inte bra av det. Också mat till oss själva som ska handlas och lagas. Två inlämningsuppgifter som jag är superstressad för. När när när??? Jag tänker på lilla kusinen som lekte prinsessa med Loppan i mellandagarna. Loppan tycker att prinsessan borde skaffa sig en slav. Kusinen, 5 år, vet inte vad en slav är och Loppan förklarar. Då säger den självständiga prinsessan med näsan i vädret på klingande värmländska: -Jag behöver ingen slav, för jag kan ju allting alldeles själv! Men just nu skulle jag ge väldigt mycket för den där slaven. JAG klarar inte allting själv. Idag klarar jag ingenting själv.

Trött kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0