Balansgång

Medvind:
Ingen att ta hänsyn till så jag kunde sova till halv tio. Och då blev jag väckt av telefonen.
Lägenheten är så städad och prydlig utan allt jultingeltangel.

Motvind:
Var ute med hunden kl halv fyra till fyra i morse. Somnade inte förrän fem igen. Han väckte mig vid tretiden och magen lät som ett fyrverkeri. Han fick några bitar torrfoder i går. Men det enda han ville göra var att äta gräs ute. Jag trodde han behövde bajja, men icke. Nu på mogonen (förmiddagen) har han varit pigg och busat med strumpan. Jag fattar ingenting. Är han sjuk eller inte? Magkatarr?

Jag har en bok på 370 sidor att läsa till i morgon. Det blir tufft. Speciellt som jag har 100 sidor kvar i den förra... Jag behöver en arena där ungdomar av olika kulturer och ett genusperspektiv finns där man skulle kunna genomföra sex o samlevnadsupplysning.  ???? Min kreativitet och idéverksamhet har jullov. Jag fryser om fötterna och kom precis på när jag satt mig tillrätta med filten om mig att jag inte borstat tänderna idag. Ska känna efter om det finns mer gnäll nu när jag ändå håller på......hunden har fisit och det luktar INTE hallon. Tvättställningen är full med tvätt och köket har ingen gardin. Så, nu är det nog inte mer.

Vindstilla:
Jag behöver en hundvakt till i morgon kväll.

Läser en massa om mångkulturella undersökningar kring hur ungdomar ser på sexualitet. Men...om undersökningar bara görs på de mångkulturella arenorna; hur vet vi då hur våra "svenska" ungdomar ser på sexualitet? Hoppas den frågan besvaras i nya boken som ska påbörjas.

Hur ska man veta...det ena eller andra..om inte magkänslan säger nåt?



... att längta till sommaren ...

Läskram D.

 

Kommentarer
Postat av: Niclas

Du ser ut som en glad lite älva. :)

2012-01-10 @ 10:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0