Lugnet före stormen



Hahaha, vad en joggingrunda kan vara dramatisk. Åhfyfasen vad skorna luktar illa i hallen. Låg där kanske redan en halvrutten kropp i vattnet? Så fånig jag känner mig i dag. Men så gott jag sovit i natt. Och nu vet jag att bäcken är översvämmad och ska inte springa där förrän vattnet sjunkit undan.

I kväll ska jag på äventyr, spännande. Saker att göra innan kl 16:
Plugga fram till lunch och gärna skriva en halv sida till om målområde 8 i folkhälsomålet.
Ta bort gammalt nagellack
Måla naglarna igen
Raka benen (strumpbyxor och kjol blir det nog i kväll)
Packa övernattningsgrejer till hundarna
Packa till mig själv (det värsta jag vet)

fast när jag tänker efter ska jag nog leta upp hårspolarna o sätta i dem för o testa om det blir bra...kan ju plugga en annan dag...Har ju hela helgen på mej hehehe.

Dagens medvind:
Solen skiner

Dagens motvind:
Jag har inte möjlighet att vara ute i den och grilla korv

Vindstilla:
Jag längtar som tokig ut i skogen för att grilla korv, lukta rök, få rök i ögonen så det svider, bränna fingrarna i elden och frysa om tårna. Kladda med ketchupflaskan och bränna tungan på för varm mjölkchoklad.

Saker som jag tycker är jättegott som jag inte äter så ofta:
Semlor.
Nypotatis, matjessill, gräslök och gräddfil
Färska nyplockade jordgubbar
Köttbullar med rödbetssallad
Potatismos med bostongurksdressing
Grillad korv med bröd ketchup och senap
Kavring med stekt sill
Budapestbakelse

Hungriga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0