Rör vid min själ, mitt hjärta ropar

Sitter och måfåsurfar på lunchen och hamnar på rfsu:s sida. Hittar en rapport om äldre och sexualitet. Herregud, ett ämne som är helt eftersatt. Det finns ingen forskning och i utbildningen som de som arbetar med äldre får nämns ofta inte något om äldre och sex. Tänk så viktigt det är med beröring och så gott lite kärlek gör för en sjuk, gammal själ. Jag blir helt ledsen och helt livrädd. Om den jag lever med och älskar och vill somna hos skulle bli sjuk och behöva särskilt boende så är det lika med en skilsmässa i praktiken. Man är inte ens påtänkt som par att bo tillsammans då. Jag menar även om han är dement eller bara förlamad efter en stroke så innebär ju inte det att han eller jag vill ha mindre närhet, kärlek och kanske sex....lDetta måste ändras på!! Vilket parti vill gå i bräschen? Eller måste man starta ett eget? Var står pensionärsföreningarna i detta? Jag vet inte att jag hör dem ropa så högt efter annat än höjda pensioner. Men vad ska man med pengar till om det ändå inte finns nån kärlek?

Förtvivlad kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0