Statistik och epedimilogi....epidemiologi.

Det blåser stark orkan i motvind:
En inlämningsuppgift och en tentamen som ska va inne på onsdag kl 12.
En ny kurs på torsdag där jag ska ha sett en film, läst 7 kapitel i tre olika böcker, tränat grundläggande matematik inför och en studiehandledning på 7 sidor som avslutas med att på den sista salstentamen bör jag ha ett svensk/engelskt lexicon med mig. Får nog skaffa mig ett sånt, det jag har är sönderläst från 1970- nånting. 

Jag förstår att studenter super. Det är en överlevnadsstrategi för att undvika suicid i ångestens spår.

Medvind:
Jag har all litteratur som behövs i nya kursen.
Jag har inte lilla Loppan i veckan. I vanliga fall skulle jag inte satt det under medvind, men jag kommer inte att va en rolig mamma denna veckan som kommer.

Vindstilla:
Kom äntligen ut i skogen o grillade en korv, faktiskt två, kläderna luktar rök och fingrarna frös. Vi gick en liten runda där ute också. Skulle sprungit men det blev inte så. Måste sluta med att försöka slå två flugor i en smäll hela tiden och alltid försöka va så jädra effektiv. Jag klarar ju inte det och istället blir ingen fluga alls smälld.Tonåringarna blev såklart besvikna, men de kunde tagit en runda själva om de verkligen velat. Nu var det väldigt isigt så det är tveksamt om jag sprungit ändå, även om jag haft kläder med.Vi åkte hem och slängde oss i soffan och degade och va sådär härligt skitiga och mössrufsiga. 
Underbara underhållande Rasmus va med i skogen. Fem år och gick 2 km utan att ens pipa om nåt som va jobbigt. Sällan har jag träffat en så underbart underhållande unge! Blir inte han vetenskapsman eller professor så vet jag inte vem som blir det. Alldeles själv drog han slutsatsen att man måste hålla munnen och ögonen stängda om man inte ville få rök i dem. Tur han inte stängde munnen för då hade han spruckit där bak tror jag. Han är som ett kärnkraftverk. Om man kopplar en sladd till honom kan han försörja hela Malmö Stad med ström. Undrar vem som skulle sprungit efter och trasslat ut den igen...

Superstressad kram D.



Önskar jag kunde kopplat av så här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0