Det kan bli bra

Jaha. Så va det nytt år. Mitt förra nyårslöfte har jag inte lyckats med. Att lära mig jonglera. Fick ju fina bollar och allt. Men jag ska göra ett nytt försök.
Helgen har varit bra. Firade in det nya året i Malmö med sköna bekanta som säkert blir vänner så småningom. Träffade en tjej som gått i samma skola som min syster.Världen är liten.
Stackars hunden är så rädd för raketer, var nyss ute och det small av en och han sprang rakt mot dörren och ville bara in. Han darrar i hela kroppen. Det är grymt.

Under detta året som precis börjat vill jag:
-att mina nära o kära får ha hälsan
-att studierna går lätt
-att pengarna räcker lite längre
-att vi kan hitta något gemensamt bra boende
-att jag håller i gång träningen och gärna tappar några kilo till sommaren så kläderna passar
-att mina barn har det bra och sköter skola och jobb
-att jag sitter på en starnd vid denna tiden nästa år
-att få lugn och ro och känna trygghet
-att kärleken aldrig sinar

Hm, man vill så mycket, men det bästa är att inte ha några förväntningar för då slipper man bli besviken.

Medvind:
Gick en härlig 7-km promenad i Bokskogen i går
Imorgon får vi kanske en bil till i familjen, det blir spännande. Den kommer att gå jättefort.
Inatt ska jag sova hemma och inte bli väckt av busiga katter.

Motvind:
Är så fruktansvärt trött och sliten.

Vindstilla:
Har inte så stor lust eller motivation att skriva här på bloggen mer. Vet inte varför. Men det mesta känns ganska meningslöst just nu.

Nattikram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0