Är du rädd? Bara gör det!

Nä, ungen somnade inte snabbt. Jag vet inte vad som händer med henne när hon lägger sig för då börjar det stökas med allt. Täcket är för varmt, sängen för hård, törstig, vill inte gå till fritids, kan inte förklara varför hon gråter och allt är verkligen besvärligt. Så vid tio la jag mig också och då somnade hon bums.

Medvind:
Promenerade med bästa Stina i solen en stund. Skönt att komma ut. Och skönt att prata av sig lite om allt man går o funderar på.

Motvind:
Tvättar. Hatar tvättstugan.
Har missat värdefull lästid på promenaden. Men det va lätt värt det.

Vindstilla:
Tina ska till Vietnam, alldeles ensam. Hon är livrädd. Men jag tycker hon är världens modigaste. Önskar jag fick tillfälle att göra nåt helt ensam nån gång. Nåt som jag är jätterädd för. Bara för att se att jag kan och klarar av nåt. Kanske inte åka till Vietnam. Jag kan inte språket. Men nåt annat. Hon pratar om att vi ska fjällvandra till hösten och det hade varit en tiopoängare. Tror inte det blir av för min del, det kommer alltid nåt emellan, nåt som gör att jag måste avstå. Så jag räknar inte med att verkligen komma iväg. Men det kan va kul o planera med de andra. Synd man måste åka flyg till Kanarieöarna. Det finns träningsveckor på Fuerteventura som jag sååå gärna skulle vilja åka till nån gång. Men när jag får möjlighet är jag väl så gammal att jag ändå inte orkar träna nåt där. Kanske vattengympan för åldringar möjligvis.Fira jul i fjällen verkar hur mysigt som helst. Fast det är jag ju inte rädd för.

Modiga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0