Får jag be om största möjliga....tyssssssssstnad..

Ibland har man flyt. Sådär när inget går emot liksom.
Jag åkte upp till stan och gick in på team sportia och hittade inte någon jacka som jag tänkt mig. Men hittade ett bra underställ till sonen såklart. Körde upp till stan och hittade parkering direkt, hade dessutom växel i börsen att betala med :)  Gled in på bibblan och vips hade jag lånat om alla böckerna. Ingen va reserverad. Sån tur, behöver de ett par veckor till. Sen tar jag mig över torget ini gallerian och sticker in skallen på salongen med drop-in och vips sitter jag i en stol och blir klippt. Vi pratar lite om färgning, slingor och utväxt och hokus pokus så har hon fixat den gula polackfärgen med ett silvershampo. Så nu är jag en vanlig blondie igen :)  Jag lät henne få rätt fria händer och det blev i kortaste laget men det växer ju ut igen.
Kommer hem, dricker kaffe, läser posten, går ut med hundarna. Och får ett hysteriskt anfall efter nötchoklad. Ja, ni som haft ett riktigt nötchokladhysterisktmåstehanuanfall vet vad jag pratar om. Ni andra?? Grattis till er!!! Fasen vilket trist liv ni lever, förresten... Men nöden är ju uppfinningarnas moder, eller hur? Mörk och vit blockchoklad i kylen från julgodistillverkningen i julas och en påse blandade nötter, också rester från i julas. Simsalabim så va nötterna hackade och chokladen smält och allt i en blandning. In i kylen och abra kadabra, nu va de bara å äta!!! Gör sen en fantastisk god fiskgratäng som till och med sonen gillar.
Nu kan bara dagen sluta bättre av en enda anledning. Om bara min varma goa famn varit här att somna i. men ibland är det kanske bra att längta. Inte för jag vet varför men har hört det nångång.

Trollkvinnakram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0