Faller en så falleralla....tralalala...

Att vakna och det första jag hör är ett:Jag älskar dig, är min verklighet. Han säger alltid det som sista på kvällen och första på dagen. Och jag älskar att höra det. Fånigt? Kanske. Men hos mig kan det inte gå inflation i det. Värdet är alltid det samma.

Medvind:
En lugn natt. Hunden verkar pigg. Skönt.
Min sextenta är nog klar. Lite mycket flum kanske men duger för att lämna in.
Min son är världens lyckligaste unge. Han ska till fjällen och åka skidor hela sportlovet. Lyckos honom. Jag vill med men måste gå i skolan.

Motvind:
Måste upp till stan i dag. Känner inte alls för det. Lånetiden på några böcker går ut.
Vill springa men kan inte motivera mig själv tillräckligt. Känns som jag kommer strunta i halvmaran i april. Skulle vilja gymma nån gång i veckan men vet inte var. Eller när det skulle kunna bli möjligt.

Vindstilla:
6 gånger så många dör i fallolyckor som i trafiken....Hur skulle det va om vi slutade peta i alla gamla människor en massa mediciner somde blir yra av? Sömntabletter som gör dem groggy när de ska upp på natten och kissa efter alla de vätskedrivande pillerna....Om pensionärsföreningarna starta lite fler träningsgrupper för de äldre i balans och styrka....Det finns så många enkla små aktiviteter som skulle kunna hjälpa. Undrar hur många som faller av alkoholpåverkan? Många panchisar är smygalkisar och gömmer sig bakom att doktorn har sagt att man ska dricka whiskey och rödvin. Och det stämmer säkert. Synd bara att de missade det allra viktigaste: Mängden och hur ofta...

Trillande kram D.


Plugghund??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0