Hans nya älskling är en Passat GT extraallt utom p-värmare

Medvind:
Jobbade med bästa kollegan i dag.
Fick hjälp av bästa modiga nypiercade Johanna idag med hundarna så jag kunde jobba.
Det finns hopp för mänskligheten. Träffade en dam idag som var född 1914. Underbart. Hon köpte en burk vitaminer och en nagelsax och frågade om hon fick sitta ner och vila en stund innan hon skulle gå och handla i Konsumbutiken.
Hämtade vår nya familjemedlem i Kristianstad. En sprillans ny Passat. Svart. Hoppas jag får köra den snart.

Motvind:
Synd att bilförsäljarna inte får gå en kurs i grundläggande genusvetenskap i sin säljutbildning. Då skulle man kanske kunna få lite, minsta , pytte förtroende för dem. Vid genomgången av alla knappar och funktioner vänder han sig till mig när det är dags för "att slippa leta efter dragläget i uppförbacke-knappen". "Den är kanske framförallt till dej" sa han. En ung pojkspoling som inte visste vem han hade att göra med.....Grrrr. Han är INTE förlåten och han fick reda på att det var helt fel person att säga nåt sånt till.
Idag plockade jag in julskivan från bilen. Nu är julen slut. Snyyyyft. Jag älskar julmusik men nu får det va bra för denna säsongen. 

Vindstilla:
Läste en klassis blogg idag om att leva normbrytande. Man blir ju förbannad på riktigt. Men så kan den kvinnan skriva som ingen annan också. Jag känner också att jag lever lite normbrytande ibland. Inte som hon kanske men det är ändå inte riktigt accepterat att ha barn med olika pappor men inte va tillsammans med någon av dem. Jag blir inte imponerad av dyra saker och vågar erkänna saker som endel inte ens vågar släppa fram i tanken. Men jag ser mig inte som unik på något sätt och försöker att inte döma andra alltför fort och jag vill gärna tro att jag har ett öppet sinne och inte har lika mycket fördomar som alla andra. Sen är jag väldigt snäll inne i själen. Eller också inte förresten. Kom precis på att en elak tanke for genom huvudet idag när en av mina icke-favvo kunder kom in och gnällde. Men hon är verkligen förnedrane mot sin man. Att han inte gått sin väg är för mig en gåta. Men alla har väl sina fördelar. Endel mer väl dolda än andra.

I morgon...då vill jag springa plugga plocka bort alla dammiga fula julsaker sova länge....eller ja, förväntar mig inget av dagen så händer det väl nåt som är bra ändå...

Skinnklädselkram D.

 

Lite nyare modell är det. Men hitta ingen bra bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0