Livets pussel

Och vid den tiden hände det sig att hela världen skulle skattskrivas. Så också Josef och hans hustru Maria.
Så här va det i begynnelsen:
Gud gjorde en massa livspussel som han sorterade och lade i små askar. Varje människa som skapades fick en liten ask med pussel. Efter ett tag när människorna blev fler så blev det lite stressigt för honom att hinna med alla askarna. Han började hitta bitar som han glömt lägga i askar. Vissa människor fatades då bitar i sina askar och deras liv blev inte helt kompletta utan saknade en bit då och då. Helt plötsligt hade han en hel ask med udda bitar där inte någon bit passade i någon av de andra, som ändå räckte till ett helt liv. Den asken fick jag. Ska jag va tacksam att jag ändå fick en ask? Jag tror att jag borde va det. Han kunde väl iaf lagt med en sticksåg i asken?

Så många gamla (och ickegamla) som gnäller över isen o halkan. Hallå!!! På vintern kommer det snö. Den fryser ibland så det blir is. Det har alltid varit så och kommer att fortsätta vara så. Och eftersom ni är så gamla borde ni ha levt länge nog att veta det. SÅ: gilla läget och ta på broddarna. Ni har haft hela sommaren på er att träna balans och styrka för ni visste att det skulle komma en vinter. Sluta gnäll.

Medvind:
Somnade i soffan när hälsoboksluten blev för tradiga.
Gick en promenad i solen med båda hundarna.
Loppan va så glad för datorn och ville aldrig slua chatta när vi väl fått igång den.

Motvind:
Tjafsat med sonen. Varför är det så svårt att hjälpa till? Och varför ska jag alltid behöva tjata och tjafsa om allt? Värre än en trotsig treåring.
Får inte dagarna att räcka till för allt.

Vindstilla:
Borde nog försöka somna.
Hann inte lyssna på meditationsskivanså ska försöka göra en kroppsscanning innan jag somnar.

Formbara kramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0