Livet eller döden

Hm, blev varken studier eller slummer. Hunden bajsar blod. Han vill inte ens äta en köttbulle som jag i ren desperation ville ge honom. Jag blir livrädd för att behöva leka Gud.Åkte upp till djursjukhuset och fick rådet att fortsätta med skonkost och mediciner. Färskt blod i avföringen är ofta inte så akut som man kan tro. Slemhinnan är känslig och blöder lätt. Men levrat blod är inte bra. Jag köpte en liten påse skonsam kost, 2 kg för 225 kr...Åkte sedan till Kvantum och köpte kyckling för 26.90 kg som nu är kokt, rensad och blandad med ris. Var ute en runda till nu och det är fortfarande blodigt slem som kommer när han bajsar. Så vad gör man nu? Avvaktar natten och ... sen då? Vem är jag att bestämma över liv och död? Men det är baksidan med att ha djur. Har behövt ta det beslutet 2 gånger innan i livet. En kanin och en undulat. Nu ska jag väl inte måla fan på väggen men jag har en konstig magkänsla. En terrier visar inte i samma utsträckning som andra hundar hur ont den egentligen har. Just nu verkar han hungrig och ska strax få lite mer käk som jag hoppas kommer ut som normalt bajs i morgon. Är just nu så svintrött att jag bara gråter när jag tänker på i morgon. Jag har dessutom ingen koncentration att göra skoluppgifter med. 

Fryser och har tänt min åttaarmade ljusstake som om man kisar med ögonen och låtsas riktigt mycke, faktiskt liknar en brasa. För säkerhets skull tog jag på fårskinnstofflorna och virade in mig i en filt också.

Min postlåda har frusit så locket inte går att öppna. Undrar hur postmannen/kvinnan får ner posten däri, för jag får inte upp den...

Jag hade tänkt gå en slinga 5 km i kväll men jag orkar inte. Ska nog krypa ner o lägga mig när sista hundrundan är avklarad. Simhallen i morgon kanske? Om skolarbetet flyter på på förmiddagen och hunden tänker överleva. 

Kram D.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0