Hjälm och michelindräkt på ungarna, skrapade knä forbidden

Långa nätter med magdålig hund. Och idag vill han inte äta igen. Promenaden igår? Nu ligger han tätt intill mig här i soffan och sover och magen låter som en kacklande hönsgård. Och han luktar inte hallon precis... Han har fått medicin och jag får väl försöka muta i honom lite skonkost senare. Tar nog en runda till djursjukhuset eller nåt och kollar om det finns nåt bättre foder.

Någon ondgjorde sig på fb över kvinnor som röker och dricker alkohol under graviditeten. Och visst, det är ju inte så bra att göra det. Jag tror personligen att man ska leva så vanligt som möjligt och att ett halvt glas vin till en god middag varken gör till eller från. Man kan inte döma andra och tro att allt man själv gör är bäst. För just dig som individ är det säkert det, men låt andra ha sitt eget förhållningssätt. Det som skrämde mig var en av kommentarerna under: Tacka vet jag coca cola.....och då undrar jag ju: Hur bra är coca cola??? Minst lika skadligt som ett glas vin ett par gånger under graviditeten skulle jag vilja påstå. Drick vatten om det nu ska va så superpräktigt ut i fingertopparna. Dessutom tror jag att alla fucking tillsatser och all stärkelse som allehanda matvaror har i sig är mycket skadligare i längden för barnet i magen än ett halvt glas vin till den goda middagen. Men varje präst har sin tro. Ät zinkoxid i lättmajonnäs och drick coca cola, jättebra, men akta dej för lite vin!!!

Ja, bara lite morgongnäll. Nu till studierna!! Eller en stunds slummer på soffan när siffrorna går ihop i en enda röra...

Morgonkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0