Aptit på livet

Medvind:
Jag tror han överlever. Han kom vid lunchdags och började påminna mig om att det va matdags. Riktigt glupsk va han. Sista bajset idag va lite fastare och utan blod. Han går inte och gömmer sig längre när jag plockar fram medicinflaskan. Men han blir liten som en tesked och drar svansen låååångt in bellan benen och hoppas på att han är osynlig. I går när jag kokade kyckling till honom så gjorde jag det med så mycket kärlek och det är nog den som gjort honom bättre.
Gick en slinga med lille hunden. Tog på hans lilla täcke och hade honom lös hela vägen. Han gick till och med fot förbi en annan hund. Han är helt förändrad när han inte har den store med som ett förkläde.Sista biten sprang han på tre ben, förmodligen saltet på trottoaren som sved i tassarna.
På lördag blir det nog äntligen grilla korv i skogen. Och då följer bästa Barbro med :)

Motvind:
Skoluppgiften är seeeg. Vet inte riktigt vad det är han vill ha. Men nu när hunden är bättre o jag fått sova så går det kanske lättare. Vill va klar på fredag.
Har ätit ett halvt choklad idag...alltså ett 200 gr...
Ont i j-a höften igen. Tänker inte gå med på fler cortisonsprutor.

Vindstilla:
Min kärlek är på ett hotellrum i Stockholm. Jag längtar efter honom. Undrar om man längtar mer för att han är långt borta?

Vinterkram D.



Julen 2010 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0