Morgontänk

Mannen i mitt liv har ett jobb.
Varför va det då JAG som vaknade fem i sex, steg upp och satte på kaffe, medicinerade och gick ut med hundarna och nu sitter och äter frukost och läser nyheter??? JAG ville ju sova länge. Ibland händer konstiga saker. Jag tror att jag går och knyter mig en stund till. Tar med en bok och ser hur många rader jag läser innan ögonen stänger sig. Idag är det bara jag och hundarna. Kan alltså göra precis det som faller mig in. Funderar på att sova en stund, läsa, åka och tvätta bilen, springa, handla för födelsedagspresentkortet, plocka ner julsakerna, avfrosta frysen, och helt plötsligt blev min ensamma dag fullmatad med massa göragrejer. Hm...Det trillar visst in en inlämningsuppgift i eftermiddag; också vet jag exakt vad min dag kommer att handla om: Sex och samlevnad. Får väl sova i morgonbitti istället. Om det inte stormar för mycket...

Loppan åkte till sin farmor och farfar igår och jag saknar dem verkligen. Det är så mysigt hos dem med vedspis och hängmatta under äppelträdet. En riktig idyll. Jag längtar fruktansvärt mycket till sommaren och en trädgård.


Morgonkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0