Att inte finnas, eller inte märkas

Medvind:
Sov till halv tio efter en orolig natt. Sitter vid köksbordet och har ätit en enorm lång frukost. Är ganska nöjd med mina inköp i Ullared i går. Fick lite rensenergi i gårkväll och drog ur några plagg ur garderoben som inte använts på länge. Skulle kunna ta fler men väntar lite.
Idag har jag mycket ärende i stan och borde sätta fart. Men det är skönt att ta det lite lugnt också när jag är ledig.
Ska anmäla mig till ett indoor-walking-pass i kväll och kolla vad det är...
Jag känner mig trygg i relationen när han säger "vår" om bilen...:)
Skivorna jag köpte i går är riktigt bra. Nöööjd!!!! (för 90 kr)

Motvind:
Katterna väcker mig på nätterna och det är inte ok. De ska åka hem i dag och ska de bo här fler gånger är det vissa saker som det ska ändras på. Deras mat ska tex inte stå i sovrummet utan i köket där de kan knapra bäst de vill hela natten. (hur hamnade skålarna i sovrummet från början???)
Tänkte cykla upp till stan idag men kom på att jag har ganska många ärende som jag nog inte kan göra på cykel, då blir rundan för lång. Dessutom regnar det och jag ska hämta klänningen, vill inte den ska förstöras av regnet. Jaja, dåliga ursäkter kanske men det blir bilen idag.
Ödleskötaren ska göra en insats idag och ge de små livet lite käk. Isch va jag tycker det är läskigt.
Har megaont i höften i dag. Orkar ringa doktorn...not. Men borde nog göra det ändå.

Vindstilla:
Funderar på det här med att flytta i hop. Det finns nog en hel del att gå igenom innan det sker.Vilka kompromisser som måste göras och hur förväntningarna är på det vardagliga livet. Ibland känns det som om vi aldrig kommer att få ihop det och att det är lika bra att vi bor på olika håll, att vi tänker och fungerar på olika sätt och har värderingar som inte kan kombineras. Men det kanske löser sig efterhand.

Är jag så himla ointressant att lyssna på eller är det jag säger så trist att det är ok att avbryta mig och byta samtalsämne? Gör jag kanske så själv också ibland? Måste ta en funderare över det. Jag känner också ett behov av att ha ett större socialt umgänge, ska se hur jag ska lösa det, innebandy på tisdagar med orienterarna kanske?

Var ute och tog en promenad häromkvällen för att tömma huvet lite och tog bilder på olika växter som jag la in på FB. Idag öppnade jag datorn och kollade på dem. Urdålig kvalitet. Önskar mig en telefon med en riktigt bra kamera i.. snart jul, lr? De bilderna som legat på datorn är numera säkerhetskopierade till ett USB-minne så nu kan datorn krascha bäst den vill. Eller inte, den får gärna hålla ett år till.

Vi borde lyssna bättre på våra medmänniskor - kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0