Att leva som man lär eller lära av livet?

Gårdagens inlägg är korrigerat. Det är skillnad på stöld och rån och även om jag kände mig väldigt trängd och maktlös så förekom inget våld eller hot om våld.
Jag försöker reflektera över många av mina fördommar för att komma till rätta med dem och omvärdera min tro och inbillning. Men en sån här incident späder på en del av mina fördommar och det känns inte bra. Ska minsann leta statistik för att se hur det ligger till, men den är kanske rasbiologisk och får absolut inte talas om eller publiceras eller ens existera. Men det skulle va intressant att veta hur signalementen lyder på anmälningar kring stöld på apoteken.
 
Idag kommer de tjocka män med sydländskt utseende som kommer in till mig inte få en lätt match om de vill gå ostört och kika runt. Fördomsfullt??? I allra högsta grad. Men även erfarenhetsbaserat lärande från min synvinkel.
 
Karatekram D.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0