Buss o kram till Ullared

vaknar med ett ryck, har försovit oss med 20 minuter. Tre femtonåringar ska också upp. klockan är kvart i sex på en söndagmorgon, men vi hann med....Bussen till Ullared med hela tjocka släkten. påkörd endast en gång av en stirrig käring som trodde prylarna skulle ta slut innan hon hunnit få nån. jag känner mig alltid stressad av att andra väntar och av tider att passa Det ultimata skulle va att åka dit helt ensam och gå så länge man orkar. Nu hann jag inte prova jeans eller underkläder som jag tänkt. shoppinglistan som fylltsfrån under några veckor låg såklart kvar i bussen när jag kom in. fick ändå med nästan allt, glömde bakplåtspapper och fotfil. lyxade genom att köpa två helt onödiga skivor med akustisk gitarr på för 45 spänn styck. När det var dags för lunch tog jag en snabb macka och passade på att köpa ett äpple och en banan, äpplet åt jag upp. efter man betalat och gått ut så finns det några butiker utanför som måste besökas. Det är Martinshop med sexleksaker och vildmarksbutiken. jag gick med min banan i handen hela rundan inne på Martinshop och förstod inte först varför det blev fnitter i kön till toaletten som gick utanför förrän jag hörde nåt mummel om bananen....Ibland får man göra en Kajsa varg, ta va man har. jag kollade en stund inne på vildmarksbutikepåsen flm om hur man skjuter vildsvin, intressant. Efter en stunds tittande på alla prylar lägger jag märke till att det är män på alla bilder på varorna. Jaha, så butiken är för män då då, tänker jag. Då får jag syn på nåt som inteär förmän. Eller jo, kanske indirekt för den riktigt jaktkåta mannen. BH och trosor i kamouflage . Coooolt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0