Det blev en dag på stranden

Medvind:
Kom iväg till Lursjön och badade med alla avkommorna. Det va precis så varmt och skönt som jag önskade. Storpojken gjorde pastasallad till oss och med tanke på innehållet i mitt kylskåp var det som att koka soppa på en spik.Det blev tre ingredienser förutom pastan då.
Loppan älskar sin filt.Hon sa flera gånger under dagen att hon va så lycklig för den.
Jag har bättrat på solbrännan. Skönt med lite färg.
Man kan skicka barnen själva att köpa glass och dricka, stor hjälper liten, mycket praktiskt. Lika dant med badet, när jag fryser och vill gå upp skickar man i nästa till Liten som aldrig fryser....(trots skakningar så tungan slinter och blåa läppar...)
 
Motvind:
Va så irri hela morgonen när jag snodde runt med tvätten, ville vi skulle komma iväg så fort som möjligt så kanske vi kunde kört hela vägenner till falsterbo. Där är Stranden med stort s......som jag längtar efter att ligga en hel dag på. Men ingen hjälp med frukost eller annat som behöver göras så det blev sjön istället. Men jag hade bestämt mig för att inte få världens utbrott på slashasarna sombara ligger i soffan med en skärm framför sig. Jag kunde, och skulle förmodligen, bett dem rappa på lite men jag orkar inte alltid be om hjälp. Korkat av mej att sen va iriirterad när jag kunde sagt nåt, men jag va rädd för att få ett utbrott och hade fullt upp med att andas och hålla mig lugn.Känner mig som en virrpanna som har svårt att organisera en strandutflykt. Det finns ju tusen prylar man kunde tagit med för att ha en lite aktivare dag men nu är barnen så stora att till och med jag får ligga o chilla på handduken utan att studsa upp och ner som en studsboll.
 
Vindstilla:
Idag ska jag och Loppan på utflykt. Enligt väderprognosen i går skulle det regna hela dagen så vi planerade en innegrej.Men himmeln är blå och jag funderar på att planera om och göra en utegrej istället.
Har hittat ett skitmysigt ställe att bo på om jag ska fortsätta bo själv. Känns lite som ett vägskäl, antingen ser  vi till att hitta nåt tillsammans nu snart, eller också kan det vänta men då får det vänta ett bra tag tills alla barn vet var de ska. Känner mig också kluven över hur mycket hänsyn man ska ta till barnen. Det är ju en kort tid att ta hänsyn till dem, bara några år till och just därför borde jag kanske göra det, men å andra sidan är det viktigt att man trivs med sin tillvaro här och nu också och då borde jag kanske lyssna mer på vad jag själv vill. Vet inte vet inte vet inte. Jo, jag vet att jag inte vill bo här mer iaf. Jag vill ha ett eget sovrum.Och en egen tvättmaskin. Och en uteplats.
 
Rådvilla kramar D.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0